Daca nu m-ati mai vazut in ultima perioada la concursuri, asta s-a intamplat din cauza unui experiment. Timp de o luna mi-am propus sa castig in greutate minim 1 kg pe zi.

De ce? Multi oameni, inclusiv o prestigioasa doamna doctor nutritionist, mi-au spus ca arat cam “sfrijit”, ca sunt “numai piele si os”, ca ar trebui sa pun niste “carne” pe mine etc. Si, pentru ca tin cont de parerea celor din jurul meu, mai ales cand vine vorba de sanatate si de “look”, am luat lucrurile in serios si m-am pus pe treaba.

Din experiente anterioare, stiam ca atingerea oricarui obiectiv trebuie sa urmeze cativa pasi simpli.

Nr. 1. Obiectivul sa fie SMART, adica Specific, Masurabil, Achievable (realizabil), Realist, Timely (cu termen limita). Asa ca am decis sa ma ingras minim 30 de kilograme, in maxim 30 de zile.

Nr. 2. Viseaza – Planifica – Actioneaza.

VISUL. Am dedicat o zi intreaga “visului” sau “viziunii”, respectiv m-am vazut intr-un context viitor (peste 30 de zile), aratand mult mai masiv, mai prosper si revarsandu-ma in afara hainelor. Si, desigur, primind o multime de complimente: “Oau, incredibil, ce pufos arati!!!” (colegii), “Ursuletul meu drag!!!” (sotia), “Unde esti, tati? (Eu sunt!!) Nu esti tu… De ce l-ai inghitit pe tati??!!!!” (copiii), “Domnu’, va dati va rog la o parte de pe alee? Am dori sa alergam si nu avem pe unde sa va ocolim!” (cativa alergatori din parcul Herastrau) etc.

PLANUL. Teoria este simpla. Pentru a castiga un kilogram, este nevoie de un aport caloric suplimentar de 7.000 de calorii. Cu mult zahar, pentru a imi da peste cap glanda tiroida, si multe grasimi. Iar inainte de a incepe cura mea de ingrasare, este obligatoriu sa tin cura de slabire de vreo 3-4 zile, astfel incat organismul sa fie infometat si sa inceapa sa isi faca depozite de grasime la finalul ei. Pentru cele 7.000 de calorii zilnice, am ales 3 litri de cola (1.000 de calorii si 60 de lingurite de zahar), mancaruri ‘traditionale’ romanesti, mezeluri, prajituri, branzeturi, plus specialitati occidentale (pizza, hamburgeri etc.).

Planul a inclus, fireste, si un meniu zilnic. In ideea ‘keep it simple’, am gasit un meniu zilnic ideal si l-am repetat timp de o luna. El arata cam asa:

Mic dejun. Mezeluri, mezeluri, mezeluri. Cu multa paine (sa ma satur si sa imi forteze stomacul sa isi extinda, chiar dubleze, capacitatea si, astfel, sa pot manca din ce in ce mai mult). Si unt sau margarina. Si cascaval sau branza – cu cat mai multa grasime. Si jumatate de litru de cola, pentru a savura fericirea si pentru a fi pe plus (1 kilogram).

Gustarea de la ora 10. Patru merdenele (cu cat mai mult ulei), doua gogosi, un covrig si ce a mai aparut pe langa (lucrand intr-o multinationala, in fiecare zi este aniversarea cuiva, deci am gasit o gramada de eclere, tarte, cremshituri, savarine, negrese etc.). Si jumatate de litru de cola.

Pranzul. Am comandat zilnic (catering) ciorba de burta cu multa smantana, cotlet de porc, cartofi prajiti, plus 6-7 mici ‘presarati’ pe deasupra. Si o tocanita “ca la mama “. Si 6 clatite cu gem si o portie de papanasi (cateodata doua) la desert. Si da, am luat cu (multa) paine, mai ales sosul ramas de la tocanita. Pentru a consuma foarte mult, secretul este sa mananci extrem de repede, astfel incat semnalul de satietate sa ajunga la creier mult dupa ce ai bagat in tine 2-3 kilograme de mancare. Si un litru de cola.

Gustarea de dupa-masa. O pizza (mare), doua portii de paste cu carne si 3 inghetate (cu arome de ciocolata, vanilie, capsuni). O masa nu foarte consistenta, pentru a face loc de cina. Si jumatate de litru de cola.

Masa de seara (masa principala a zilei), obligatoriu dupa ora 22.00. Doi Big-Mac, 3 portii mari de cartofi prajiti, nuggets de pui (minim 20 de bucati), aripioare de pui (10 bucati) sos curry, sos dulce-acrisor, sos barbeque, maioneza, ketchup dulce, ketchup iute, doua placinte cu visine sau mere. Si 3 inghetate, ca sunt ieftine. Plus jumatate de litru de cola. Si doua beri!

Gustarea de dinainte de culcare. Doua pungi de seminte foarte sarate, pentru a retine apa in organism. O cutie mare de alune prajite si sarate. Doua pungi mari de chips. Si doua beri, in cinstea campionatului mondial de fotbal. Plus o sticla de vin, de suparare ca nu participa si Romania la acest campionat.

Gustarea din timpul noptii. Uneori, ma trezeam noaptea infometat, dar asta nu ma lua prin surprindere. Aveam totul pregatit in frigider. Un sandvis dintr-o bagheta lunga si alba, din faina cat mai rafinata, cu margarina si jumatate de borcan cu dulceata (practic, o dieta vegetariana, nu?). Suficient sa rezist pana dimineata.

Intr-una dintre zile m-am simtit vinovat. Pe una dintre feliile de pizza era o leguma (o felie de rosie, cred) si mi-am dat seama ca trebuia sa o arunc de abia dupa ce o inghitisem :(. Vina m-a facut sa imi scada stima de sine si increderea in mine. Ceea ce mi-a produs o foame teribila!

De asemenea, orice efort inseamna calorii pierdute si, deci, periclitarea obiectivelor. Asadar, adio miscare! Am renuntatm ers pe jos sau cu bicicleta; am folosit lift in loc de scari (chiar si de la parter la et.1); am stat cat mai mult pe canapea si privit la tv. Si am renuntat sa mai duc gunoiul.

Din experiente anterioare, stiam ca si stresul este extrem de important pentru a ma ingrasa. M-am asigurat ca ma incarc cu cat mai multe proiecte la birou, ca ma cert cu sotia si ca aleg sa fiu trist si deprimat in fiecare zi. Mi-am facut un stoc cu melodii melancolice si filme depresive (predominant romanesti, facute in ultimii 5-6 ani). De asemenea, am scos din arhiva pozele facute in perioada liceului si a facultatii, gandindu-ma ca acele vremuri nu se vor mai intoarce si ca toti colegii sunt acum realizati si cu perspective fantastice – in timp ce eu stau si sufar pe canapea (pe unii chiar i-am sunat, pentru a ma asigura ca viata mea este mult mai proasta decat a lor).

Nu in ultimul rand, planul a inclus si inrolarea intr-un grup demotivational, cu oameni care vedeau totul in negru si gri si care mi-ar fi incurajat fiecare eroare. Nici nu stiti cat de mult iti vine sa mananci dupa o ora petrecuta in compania lor!

ACTIUNEA. Aceasta a fost partea cea mai simpla a realizarii obiectivului meu. Pur si simplu, am respectat planul. Am avut si noroc (norocul tine cu cei masivi, nu-i asa?), mai ales in weekend-uri, cand am spus “prezent” la toate invitatiile: nunti, botezuri, parastase, gratare la padure (de fapt, in fata blocului). Carnati, mezeluri, sarmale, ciorbe, tocanite, bulzuri, cefe de porc, din nou carnati, vin, bere, tort, prajituri, piscoturi, sampanie, coliva, cola, aripioare picante, caltaboase, tobe… Am fost in grafic!

Am actionat cu rigurozitate, chiar si in concediu – acolo se formeaza caracterele puternice! Perioada de o luna a inclus 10 zile de vacanta in Turcia, la un all-inclusive. Momentul a fost extrem de prielnic, intrucat simteam ca ma plafonasem: nu ma mai ingrasam in ritmul dorit, iar mancarea imi “cadea” din ce in ce mai greu. Nu este usor sa mananci 20 de zile consecutive de la “Mec”. Ma constipasem, imi aparusera tot felul de eruptii pe piele, iar maioneza si sosurile de tot felul nu imi mai ‘taiau’ greata ca odinioara. Dar in Turcia, totul a revenit la normal. Ce saorme am gasit acolo! Ce sugiucuri! Cate tipuri de carne (chiar si fructe de padure: iepuri, caprioare, mistret)! Ce dulciuri insiropate! Ce inghetate! Si toate, la orice ora din zi si din noapte! Ma uitam cu mila la turistii care, pe masura ce zilele treceau, isi puneau din ce in ce mai putin in farfurie, unii ajungand chiar sa manance o simpla salata. Amatori!

*

Aceasta a fost povestea celor 30 de zile. Acum, trebuie sa o iau de la capat cu hrana sanatoasa, cu miscarea, cu relaxarea… O sa dureze 1-2 ani pana revin la firma de dinainte de experiment, dar sunt sigur ca va fi bine. Chiar daca am incercat sa mananc ieri o salata si mi s-a facut greata. Apoi foame… (cred ca voi deveni vegetarian: voi pune ‘Vegeta’ pe fripturi!)

**

Ps – Sper ca nu am ofensat pe nimeni cu acest articol. Evident, poza este trucata (daca vreti sa vedeti cum veti arata dupa ‘cura’ de mai sus, click aici), iar articolul o gluma. Dar cred ca am prins cu totii ideea…

0 Comments

Leave a Comment